Welkom bij de Generic Instructor Course -cursus! De GIC-training is ontworpen voor cursisten die tijdens de Advanced Life Support (ALS) cursus zijn beoordeeld als 'Instructor Potential' en die zelf interesse hebben om hun kennis en vaardigheden over te dragen aan anderen. De opleiding omvat workshops, vaardigheidstrainingen, lezingen en simulaties, waarbij diverse scenario's worden uitgevoerd in onze speciaal uitgeruste scenariolokalen.
De Generic Instructor Course -cursus wordt maar enkele keren per jaar georganiseerd op onze eigen locatie in Uden. Gelegen op een gunstige locatie in Brabant, biedt onze faciliteit alle benodigde voorzieningen voor een effectieve leeromgeving. Onze instructeurs hebben uitgebreide praktijkervaring en onderwijservaring, met affiliaties aan verschillende ziekenhuizen en klinieken.
Deze training bereidt de deelnemer voor op het geven van een Advanced Life Support-cursus als instructeur. Na succesvolle afronding van deze GIC-cursus zal de 'Instructor Candidate' twee keer als instructeur optreden tijdens cursussen, waarna de deelnemer officieel als instructeur opleidingen kan verzorgen.
De training richt zich op didactische methoden waarbij de deelnemer wordt getraind om competenties te ontwikkelen die nodig zijn om als instructeur providercursussen ALS, ILS, EPLS en NLS te verzorgen.
DIDACTISCHE ONDERSTEUNING MEDISCHE PROFESSIONAL
Voor degenen die niet zijn geselecteerd als 'Instructor Potential' maar wel hun vaardigheden in presentatie en educatie verder willen ontwikkelen, raden wij aan om de Didactische Ondersteuning voor Medische Professionals (DOMP) opleiding te volgen.
Doel van de cursus
Het doel van de GIC-cursus is om deelnemers te leren hoe ze technische en niet-technische vaardigheden moeten instrueren, leiderschap moeten tonen in teamverband, feedback moeten geven en kennis, vaardigheden en attitudes moeten beoordelen.
Leerdoelen
- Het doel is om cursisten te leren hoe ze effectieve lezingen kunnen geven;
- Het doel is om cursisten te leren hoe ze vaardigheidsonderwijs kunnen geven volgens de 4-stappen methodiek;
- Het doel is om cursisten te leren hoe ze scenario-onderwijs kunnen begeleiden;
- Het doel is om cursisten te leren hoe ze een veilige leeromgeving kunnen creëren;
- Het doel is om cursisten te leren hoe ze feedback kunnen geven op zowel technische als niet-technische vaardigheden.